Laat u deze zomer uw stuurinformatie thuis?

Uw halfjaarcijfers meenemen op vakantie zodat u in alle rust alles kunt uitzoeken; herkenbaar? De eerste 6 maanden zijn voorbij en het is tijd om te gaan reflecteren. Hoe staat uw organisatie er nu voor? Vaak horen we van managers dat ze moeite hebben om overzicht te krijgen over de stuurinformatie van het eerste half jaar. Het gebeurt ook vaak dat de informatie pas laat beschikbaar is. Juiste en tijdige stuurinformatie is essentieel in het reflecteren, managen en versterken van uw bedrijf. Stuurinformatie helpt bij het opsporen en oplossen van knelpunten. Zonder deze data is het dus gissen naar de juiste knoppen om aan te draaien. Dankzij de stuurinformatie heeft het management inzicht in hoeverre de doelstellingen worden behaald. Ligt u nog op koers of is het nodig om bij te sturen?

Stuurinformatie als kompas voor uw bedrijf 

Stuurinformatie wordt het hele jaar door verzameld. Door het inzien van stuurinformatie zou een buitenstaander moeten kunnen inzien hoe uw bedrijf ervoor staat, zonder de organisatie te kennen. Welke data hier precies onder valt verschilt per organisatie. Goede stuurinformatie bevat zowel financiële als niet-financiële indicatoren. Hoe is bijvoorbeeld het verloop van uw klanten en leads? En hoe tevreden zijn uw klanten? Alle informatie die voor uw organisatie relevant en meetbaar is kunt u rapporteren in een performance dashboard.

Te late stuurinformatie verliest haar waarde

Vaak horen we dat de stuurinformatie pas na een maand, of nog later, beschikbaar is bij managers. Verouderde data maakt het moeilijk om tijdig bij te sturen. U loopt immers altijd achter de feiten aan. Daarom is het belangrijk om tijdig de rapportages klaar te hebben. Hoe lang duurt het voor u cijfers ontvangt? Waarschijnlijk kan dit sneller. Ontdek de bottleneck: kunt u systemen efficiënter inrichten of processen inzichtelijker maken? Relevante en tijdige informatie zorgt dat u adequaat uw organisatie in de goede richting kunt sturen.

Haal meer inzicht uit uw managementrapportages

Het daadwerkelijk inzien van gegevens is één ding, maar het is de context die de toegevoegde waarde levert. Het verhaal achter de cijfers kan u geruststellen dat een oplopend ziekteverzuim geen verband houdt met de werknemerstevredenheid. Of dat juist de stijgende klanttevredenheid in gevaar dreigt te komen omdat de R&D doelstellingen bij lange na niet zijn gehaald. Het is de taak van de controller om u het verhaal achter de cijfers te vertellen. Juist deze informatie zorgt voor het benodigde inzicht in het reilen en zeilen van uw organisatie. 

Wilt u ook tijdige en relevante stuurinformatie ontvangen? Onze experts helpen u verder! Neem gelijk contact met ons op. Liever teruggebeld worden? Vul dan het formulier in en we bellen u terug. Indien nodig ook op uw vakantieadres…

Cookie
Cookie instellingen
Waarom cookies?

Wij gebruiken cookies om uw ervaring op de website te optimaliseren, verkeer op onze website te analyseren en relevante advertenties aan derden te tonen. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u uw voorkeuren kunt aanpassen door op "Instellingen" te klikken. Als u akkoord gaat met ons beleid, klikt u op "Alles accepteren".

Noodzakelijk

Wij gebruiken noodzakelijke cookies om onze website zo optimaal mogelijk in te richten, bijvoorbeeld door het geanonimiseerd bijhouden van het gebruik van de website.

Voorkeuren

Wij slaan voorkeuren op om onze website voor je te personaliseren.. Als u nog eens terug komt naar onze website is deze daardoor ongemerkt prettiger in gebruik.

Statistieken

Wij houden geavanceerde statistieken bij van de gebruikers van onze website om deze met gebruik van de data die dat oplevert te kunnen optimaliseren. Daardoor kunnen we u nog betere service bieden.

Adverteren

Wij zorgen er voor dat als we elkaar terug willen vinden, we dat ook echt kunnen doordat we weten wie u bent. Met behulp van specifieke cookies kunnen we u onze service bieden op het moment dat u het nodig heeft.